Dodávky katalyzátorů IVECO a MAN

Katalyzátory IVECO Stralis a EuroCargo

Katalyzátory pro nákladní vozy IVECO Stralis a EuroCargo nemáme v současné době skladem.  Bohužel problémy vznikly ze strany dodavatele a výrobce keramických vložek pro dané katalyzátory těchto vozů.

Tento problém se bohužel netýká pouze nás, ale jedná se o víceméně celoevropský problém. Jakmile budou náhradní vložky dostupné, obnovíme nabídku v plné šíři.

O průběžné dostupnosti se vás budeme snažit informovat zde na blogu. Pro případné info ohledně výše uvedených katalyzátorů IVECO nás kontaktujte na tel.: +420 724604205 nebo mailem: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Obratem vás budeme informovat o dostupnosti, případně možné realizaci.

Obdobná situace je bohužel i s katalyzátory pro vozy MAN.

Levne-katalyzatory.cz

Amatérské čištění DPF filtru

Dnes se opět po nějaké době vrátíme k našemu seriálu, kde můžete shlédnout různá videa z různých koutů světa o tom jak se dá vyřešit problém s katalyzátorem nebo filtrem pevných části DPF. Dnes jsme zabloudili do jedné dalo by se říci amatérské dílny, kde za pomocí vysokého tlaku vody zkusí místní odborník na slovo vzatý vyčistit filtr pevných částic.

Věřím, že na určitou dobu je tento problém vyřešen, otázka však zní na jak dlouho. Dále si je také nutné položit otázku, je tohle opravdu dobré pro naše životní prostředí.

V současné době jsme schopni dodávat repasované katalyzátory i do osobních vozů. Na stránkách máme nyní uvedeno pouze několik značek vozů, ale naše nabídka není uzavřená a teprve se na stránky postupně doplňuje.

Takže pokud máte problém s vaším katalyzátorem nebo filtrem pevných částic u osobního vozu, stačí nás kontaktovat a my vám obratem zjistíme dostupnost a cenu i pro váš vůz, který zrovna není ještě uveden na našich stránkách.

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

tel.: 724604205

levne-katalyzatory.cz

Dodací lhůty katalyzátorů Volvo a Renault

V současné době dodáváme katalyzátory pro nákladní vozy značky Volvo a Renault truck standardně do 48 hodin.

Expresně jsme schopni dodat katalyzátory po území ČR i do 24 hodin, pro více informací nás kontaktujte na telefonním čísle 724 604 205, nebo mailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .

U katalyzátorů jsou komplet vyměněny keramické vložky za nové od renomovaného dodavatele, který dodává tyto vložky i do nových vozů.
Na katalyzátory poskytujeme záruku 12 měsíců ode dne nákupu. Katalyzátory splňují normy Euro 4 a Euro 5.

 

RENAULT_Magnum_DXi13_Premium_DXi11_ver.040814Magnum_DXi_13_a_Premium_DXi_11_II_ver.040814VOLVO_FH_FM_II_ver.040814VOLVO_FH_FM_ver.040814

levne-katalyzatory.cz

EGR, aneb druhá cesta ke snížení emisí

EGR, aneb druhá cesta ke snížení emisí, EGR v překladu „recirkulace zplodin“ je další možností, která se používá při eliminaci emisí výfukový zplodin. Minule jsme si představili technologii SCR  a nyní se podíváme blíže na jakém principu funguje tato technologie, abychom na výstupu dosáhli emisních norem Euro 4 a vyšších.

EGR

Princip je založen na recirkulaci, tzn. že část zplodin prochází výměníkem tepla, neboli chladičem a je opět nasávána zpět do motoru. Tam opět projde procesem spalování, čímž se dosáhne omezení dalšího vzniku NOx. V nasátém vzduchu je nižší podíl kyslíku, což zapříčiní nižší teploty při spalování a tím se sníží i produkce NOx. Ty totiž vznikají především za vysokých teplot.

Tímto procesem dojde ke snížení NOx, ale na výstupu nám bohužel vzniká další škodlivina, čímž jsou pevné částice, které naopak tímto procesem narůstají. Řešení se nachází ve filtru pevných částic (DPF), který se zařadí jako koncový bod v tomto systému. Částice se ve filtru zachytávají a následně v určitých periodách spálí za pomocí vysokých teplot a nebo při dosažení mezního odporu filtru je elektronikou spuštěna tzv. aktivní regenerace, která spočívá v tom, že do filtru je vstřikována dávka paliva/aditiva, která zajistí zvýšení teploty ve filtru a tím i vypálení zachycených částic. Další možností je pasivní regenerace, kdy se filtry pevných částic regenerují mimo vozidlo.

scháme

schéma

Výhodou této technologie je především nižší náročnost na prostor, odpadá totiž potřeba další provozní kapaliny jakou je AdBlue v případě technologie SCR. Není třeba vynakládat další výdaje za tuto provozní kapalinu.

Nevýhodou je nižší výkon motoru, v porovnání s motory bez recirkulace výfukových plynů. Další nevýhodou je značné zvýšení potřebného chladícího výkonu o teplo odebírané z výfukových plynů, což se projevuje na vyšší spotřebě paliva. A v neposlední míře se také zanáší sací potrubí, čímž se omezuje objem nasávaného vzduchu do motoru, což bývá citelné při vyšších otáčkách. Také pořizovací náklady samotného katalyzátoru jsou značně vyšší.

EGR zanešení

příklad zanešení

Technologie EGR se nejčastěji využívá u vznětových motorů v osobních vozech a dodávkách. Avšak jsou i výrobci nákladních vozů, kteří sáhli po této technologii. Scania tuto technologii využívá u svých šestiválcových motorů splňující normy Euro 4 a 5, potom také Man, ten však jen v některých motorizacích.

Kladete-li si otázku, jak se to má s touto technologií v případě normy Euro 6, tak vám můžeme prozradit, že EGR není pohřbeno. Pro splnění normy Euro 6 je ve většině případů použita kombinace obou technologií, tedy jak SCR, tak i EGR současně.

[via][via]

Funkce kapaliny AdBlue v katalyzátoru

V minulém příspěvku jsem si představili princip SRC katalyzátorů, které díky teplotě a chemické reakci redukují škodlivé zplodiny uvnitř katalyzátoru. K procesu selektivní katalytické redukce je zapotřebí pomocné látky, která se obchodně prodává pod názvem AdBlue. AdBlue je registrovanou ochranou známkou německého VDA. Nyní se tedy podrobněji podíváme na funkci kapaliny AdBlue v katalyzátoru.

AdBlue je vlastně sloučenina syntetické močoviny a vysoce čistý vodní roztok v poměru 32,5% močoviny a 67,5% vody.

AdBlue je vstřikován ještě před katalyzátorem do výfukového vedení, kde se rovnoměrně smíchá se zplodinami a vlivem teploty za přítomnosti vody se rozkládá na amoniak (NH3) a oxid uhličitý (CO2). Tato směs putuje do katalyzátoru, kde amoniak dále reaguje na povrchu katalyzátoru s oxidy dusíku (NOX), to je ta nejnebezpečnější složka vznikající při spalování nafty. Díky tyto reakci s amoniakem je většina tohoto oxidu dusíku eliminována a do výfukové potrubí putuje již neškodný dusík s vodními párami.

Aby vše fungovalo je třeba dostatečná teplota výfukových plynu a správná funkčnost samotného katalyzátoru. To aby všechny podmínky byli splněny má na starosti diagnostika vozu, která díky čidlům vyhodnocuje teplotu na vstupu katalyzátoru. Množství AdBlue je tedy dávkováno až po dosažení této reaktivní teploty, která je vyhodnocena těmito NOx čidly, která bývají umístěná na vstupech, nebo výstupech, ale i obou místech katalyzátoru. Pokud by nebyla dosažena teplota docházelo by ke vzniku páchnoucích sloučenin čpavku a krystalizaci nadbytečné močoviny na výstupu z výfuku a hlavně překročení limitů NOx.

levne-katalyzatory.cz

LEVNÉ-KATALYZÁTORY

ZÁKAZNICKÁ PODPORA

Odběr novinek

Zůstaňte s námi v kontaktu.
Registruj se pro odběr našich novinek.