Volvo FH 13 - realizace katalyzátoru pro sklápěč
- Podrobnosti
- Zveřejněno: 25. 9. 2015 16:21
Tak máme tu další ze seriálů realizací některého z katalyzátoru, v tomto případě přišel na řadu jeden z specielních typů pro vozy volvo sklápěč. Tento katalyzátor se od klasických typů určených do běžných tahačů liší umístěním vstupu a výstupu pro výfukové plyny. V tomto případě šlo o montáž na stavební vůz Volvo FH13.
Jak je z obrázku patrné v tomto případě oba otvory nalezneme vedle sebe na boku katalyzátorů. Katalyzátor vypověděl službu majiteli z důvodu nekvalitního AdBlue (majitel se přiznal k ředění AdBlue s vodou), což bylo příčinou celkového ucpání obou keramických vložek SCR katalyzátoru.
Po konzultaci s vlastníkem vozu jsme se rozhodli vyměnit kompletní jádro katalyzátoru. V tomto případě bylo nutné přistoupit k přímé výměně, tedy bez možnosti výměny za již připravený katalyzátor proti znehodnocenému. Přesto se celá akce neprotáhla na více jak 48 hodin. Po repasu katalyzátoru bylo ještě nutné odmazat chybové hlášení skrze diagnostické zařízení, čímž byla celá závada odstraněna a nákladní vůz se opět těší plné funkčnosti splňující emisní normu Euro5.
Po nedávné konzultaci s majitelem nám byla opět potvrzena skutečnost týkající se snížení celkové spotřeby nafty. Ta dle majitele dělá přibližně 4 až 5 litrů nafty na 100 km.
Více o katalyzátorech a jejich dostupnosti naleznete zde.